21. maj 2004 | 2. kvartal                                                                                < >

           

 

 

Klaus Langhoff-Roos er cand. scient. pol. og har arbejdet for et af de store danske konsulentfirmaer, PA Consulting Group. Skrev bogen ”Momentum – om industriers udvikling og virksomheders omstillingsevne” (Børsens Forlag), der er blevet kaldt til én af sidste års bedste ledelsesbøger. Han er nu flyttet til Schweiz og er tilknyttet et rådgivningsnetværk, der bl.a. arbejder for de større europæiske flyselskaber.

 

 
   
3. Langhoff-Roos: Er TDC på vej med en Killer Application?

LANGHOFF-ROOS. Har TDC planer om at udvikle en "killer application"? Man har i mange år forsøgt at binde infrastruktur, kanal- og underholdningsform i sammen for at skabe en "killer application", der rammer modtageren billigt, med bred dækning og i den rette form. Den seneste fanfare i denne retning er Comcasts nylige fjendtlige overtagelsesbud på Disney. Hvad er, ifølge din overbevisning, det økonomiske og underholdningsmæssige potentiale i en sådan konstellation? Og så kan man ikke lade være med at forsøge at drage en tankeparallel til lille Danmark: Kan man forestille sig, at TDC om nogle år giver et tilbud på fx Egmont?

DYREMOSE. Vi ser først og fremmest vores rolle som leverandør af indgangen til kommunikation, information og underholdning. Vi har tidligere på året meldt ud, at vi ikke ønsker at købe TV 2. Vores primære styrke er ikke at udbyde indhold. Derimod er vores strategi, at vi i samarbejde med markedets bedste indholdsudbydere, skal sikre vores kunder det bedste indholdsudbud på alle de platforme, vi tilbyder vores kunder - mobil, kabel-tv og bredbånd. Telenettet er en særdeles velegnet platform for elektronisk indhold i fremtiden. Det er bl.a. derfor, vi er meget opsatte på at rulle bredbånd ud over hele landet med mulighed for meget høje hastigheder. Vi har netop meddelt, at vi pr. oktober 2005 kan tilbyde bredbåndsforbindelser med hastigheder på op til 8 Mb/s til 85 pct. af befolkningen. Dermed er det teknologiske grundlag for et rigt udbud af indholdstjenester skabt, til glæde og værdi for både kunder og aktionærer.

ARTIKLENS FORSIDE

                                                                     NÆSTE SIDE

TILBAGE